2019Wij herinneren 2019 als het jaar waarin Matteo de spellenmicrobe te pakken kreeg. Begin 2019 leerden we ons 12-maandertje de basisprincipes: hij leerde met een dobbelsteen te rollen en zijn beurt af te wachten. Inmiddels heeft hij een handvol spelletjes volledig onder de knie en speelde hij de laatste maanden zowaar méér spelletjes dan grote broer Kobe. Zijn favoriete spel van 2019 werd zonder twijfel Berenhonger! Ook Kobe maakte op zijn beurt een grootse progressie. Het aanbod aan spellen voor zijn niveau wordt steeds groter waardoor hij – vooral tijdens Spiel 2019 – overweldigd werd door de vele leuke spellen. De meest opvallende verandering was ongetwijfeld zijn interesse in Smartgames: waar hij vroeger zeer weinig tot geen interesse had in Smartgames, ontdekte hij Asteroïd Escape en Temple Connection dit najaar op een spellenbeurs. Sinds die dag is hij helemaal verkocht aan deze breinbrekende puzzel-spellen. Als we hem vragen wat zijn favoriete spel is, twijfelt hij tussen Coconuts en Dobble.

Wij speelden dit jaar 573 spellen, Smartgames niet meegeteld.
We delen graag onze top 10 met jullie:

1. Coconuts (Jumping Turtle Games) – 28 keer gespeeld
  2. Eerste Boomgaard (HABA) – 26 keer gespeeld
  3. Berenhonger (HABA) – 25 keer gespeeld
  4. Da ist der Wurm drin (Zoch Spiele) – 23 keer gespeeld
  5. Dobble (Asmodee) – 20 keer gespeeld
  6. Stef Stuntpiloot (Hasbro) – 18 keer gespeeld
  7. Little Cooperation (Djeco) – 16 keer gespeeld
  8. Onze Seizoenen (HABA) – 14 keer gespeeld
  9. De Betoverde Toren (999 Games) – 12 keer gespeeld
  10. Karuba Junior (HABA) – 12 keer gespeeld

Een terugblik op onze maandelijkse overzichten: